Lukovanská Drbna

Místo pro život

Politické uskupení v Lukovanech
KDU-ČSL
Otevřené Lukovany

O projektu


Lukovanský spolek



Dopravní situace v Lukovanech.

Nebezpečně zaparkovaný kamion

Dopravní situace v obci se mění s celkovou ekonomickou situací země.

Je jen logické, že v období konjunktury přibývá aut a v obci se navíc potýkáme s novým fenoménem, kamióny, parkujícími doslova na každém volném místečku.

Parkují na horizontu, ve zúženích, snižují výhled z křižovatek a ohrožují bezpečnost provozu.

Sám jsem byl svědkem autonehody před Lukovanskou hospůdkou, kdy díky zaparkovanému kamiónu v křižovatce mírně dezorientovaná paní, která ztratila přehled čelně nabourala do auta, které jelo v protisměru ale naštěstí stačilo zastavit a skončilo to tak zvaně jen „na plechy“.

Ti co bydlí vedle takto zaparkovaných kamiónů mohou jen vykládat o nočních startováních podpořených hlasitou muzikou.

Ti nejbezohlednější z nich, jako například dvojka z kandidátky „Mládí vpřed“ Tomáš Králík měl jako správný turecký kamióňák ve zvyku otevřít dveře a vyházet bordel z kabiny ven.

Nyní aspoň s pořádkem je situace klidnější, nevím jestli proto, že zjistil že je v Evropě nebo prostě jen fouká vítr.

I toto budou úkoly pro nové zastupitelstvo, které budou muset řešit.

Nejen kvůli bezpečnosti, ale také z praktických důvodů.

Pokud máme kamionovou dopravu v obci, měly by být tomu přizpůsobeny silnice a pokud se v rámci kanalizace bude dělat i nový povrch vozovky, měl by počítat i s vyšším zatížením.

Kamióny také využívají zkratku na Vysoké Popovice, pokud jim obec vydala povolení, je jen logické, že by se cesta měla nadimenzovat na kamiónový provoz.

Tedy buď rozšířit silnici, aby se mohlo auto bezpečně vyhnout kamiónu, nebo udělat místa na uhnutí a samozřejmě nadimenzovat tuto silnici na tento provoz.

Zajímavý nápad měl Robert Komanec za „Lukovany veselejší“.

Zatímco mě nenapadlo nic jiného než provoz zakázat, či omezit, snažil se najít alternativu a vyjít těmto lidem vstříc.

Jak prohlásil, „hele ti lidi tu bydlí, musí se nějak dostat domů, obec by se mohla postarat a podívat se zda má nějaký vhodný pozemek k dispozici a vytvořit tam pro ně parkovací místa“.

Pavel Břoušek z hnutí „Mládí vpřed“ zase reagoval na nešťastnou událost, kdy díky nepřehledné situaci, kombinace velkého množství zaparkovaných aut a práce na chodníku došlo ke střetu dítěte a auta.

Všiml si prázdných, nevyužitých míst v okolí sběrného dvora a v závislosti na tom, komu patří pozemky a dalších faktorech by tam postavil parkoviště aby uvolnil silnici na výjezdu z obce.

Také si všímá toho, že někteří řidiči nerespektují rychlost v obci a v nejkritičtějších místech by vybudoval nějaké zařízení pro zpomalení rychlosti.

A co dodávají oba kandidáti, nechali by situaci posoudit dopravními experty a podle jejich doporučení by také situaci řešili.

Nebezpečně zaparkovaný kamion na horizontu Nebezpečně zaparkovaný kamion na horizontu Spatně zaparkované kamióny vytvářejí v obci nepřehledné a nebezpečné situace

Nulový výhled v křižovatce Nebezpečně zaparkovaný kamion Zlí jazykové tvrdí, že špatně zaparkovaný kamión u hospody, který způsobil již minimálně jednu nehodu v obci patří dvojce na kandidátce "Mládí vpřed" Tomáši Králikovi, který tam parkuje, aby neměl daleko do hospody

napsal Miroslav Bartek


Na hlavní stranu